تبلیغات
بازار یابی اینترنتی - 3 اصل برای اثربخشی فراخوان به عمل‌ها (CTA)

3 اصل برای اثربخشی فراخوان به عمل‌ها (CTA)

تاریخ:یکشنبه 19 بهمن 1393-12:03 ب.ظ

CTA یا Call-to-Action به معنی درخواست انجام یک عمل از کاربر است.فراخوان به عمل‌ها(CTA) از عناصر بسیار مهم برای هر صفحه فرود (لندینگ پیج) هستند، اما تعداد بسیار زیادی از کسب‌وکارها از آن به طور موثر استفاده نمی‌کنند.

براساس مطالعات انجام شده توسط Small Biz Trends هفتاد درصد از کسب‌وکارهای کوچک از CTA استفاده نمی‌کنند، در حالی که بقیه هم از آن به اندازه کافی بهره نمی‌برند. اگر شما می‌خواهید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید، باید یاد بگیرید که چگونه فراخوان‌به عمل‌های متقاعدکننده‌ای بنویسید.

همه کسب‌وکارها با این واقعیت تلخ مواجه شده‌اند که فروش بر روی اینترنت واقعا سخت است و خوانندگان معمولا بی‌حوصله بوده و تمایلی به خرید ندارند. در ماه مارس چارتبیت (Chartbeat) مدیرعامل شرکت تونی هیلا نشان داد که بیش از نیمی از بازدیدکنندگان، یک صفحه وب را در کمتر از 15 ثانیه ترک می‌کنند که یکی از دلایلی است که نرخ تبدیل‌ها معمولا بسیار پائین هستند.

اگر شما می‌خواهید نرخ تبدیل‌های قوی داشته باشید، باید در مدت بسیار کوتاه بتوانید توجه مخاطبان‌تان را به خود جلب کنید، در نتیجه شما باید از فراخوان به عمل‌هایی استفاده کنید که به سرعت بتوانند بازدیدکنندگان را متقاعد کنند.

 

1405363303-hardest-and-easiest-punctuation-marks-to-use-infographic-1

اصول زیر به شما کمک خواهند کرد تا فراخوان به عمل‌های قوی و مناسب طراحی کنید:

1) قابلیت مشاهده

فراخوان‌های شما کاملا بی‌ارزش خواهد بود، اگر هیچ‌کس نتواند آن‌ها را ببیند. توجه به نکات زیر آن‌ها را بارزتر خواهد کرد:

- بسیاری از کارشناسان استدلال می‌کنند که فراخوان‌هایی که در نیمه بالایی صفحه وب قرار می‌گیرند باارزش‌تر هستند، زیرا حدود هشتاد درصد از بازدیدکنندگان وب‌سایت‌ها هرگز پائین صفحه را نگاه نمی‌کنند. با این حال یک آزمایش اخیر از ConvertVerve نشان داد که قرار دادن CTA در مقابل اطلاعاتی که از آن حمایت می‌کنند منجر به افزایش 304 درصدی نرخ تبدیل می‌شود.

- بازدیدکنندگان متوجه فراخوان‌ها نخواهند شد، اگر آن‌ها با دیگر عناصر صفحه فرود آمیخته شوند. بنابراین برای آن‌ها باید رنگ‌های مختلفی در نظر گرفت.

- اندازه یک عامل بسیار مهم در CTA ها است. بسیاری از طراحان اعتقاد دارند که با استفاده از فراخوان‌های بزرگ‌تر نرخ تبدیل‌ها افزایش خواهد یافت، اما آزمایش‌ها و تحقیقات ConvertVerve و Unbounce نشان می‌دهند که استفاده از یک دکمه بزرگ‌تر منجر به کاهش 10 درصدی نرخ تبدیل خواهد شد. به طورکلی، فراخوان‌ها باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا کاربران متوجه آن‌ها بشوند اما خیلی بزرگ نباشند.

تنها راه برای پیدا کردن تعادل کامل در وب‌سایت منحصر به فرد شما تست A/B است، این‌که اندازه‌های مختلف را تست کنید و ببینید که کدام منجر به بازدهی بیشتری می‌شود.

 

2) پیام واضح و متقاعدکننده داشته باشید.

دومین مشکل در اثربخشی فراخوان‌ها، محتوای پیام شما است. اگر CTA شما ضعیف باشد بازدیدکنندگان آن را دنبال نخواهند کرد. اما اگر بیش از حد قوی باشند حتما آن‌ها را دنبال خواهند کرد. شما باید سریعا به دو سوال بازدیدکنندگان پاسخ دهید: این‌که می‌خواهید آن‌ها چه کاری انجام دهند و این‌که چرا باید آن‌ها این کار را انجام دهند؟

- برای رسیدن به اهداف‌تان، فراخوان‌های شما باید یک پیام روشن داشته باشند و یک احساس فوریت ایجاد کنند. آزمایش‌های انجام شده توسط بازاریابان نشان می‌دهند که شیوه‌های زیر می‌تواند مفید باشد:

- از دستورالعمل‌های عمومی مانند ارسال یا خرید اجتناب کنید. یک آزمایش نشان داد که تغییر نوشته دکمه از ارسال به حمایت از هائیتی نرخ تبدیل را نزدیک به 16 درصد افزایش داد و هم‌چنین آزمایش دیگری نشان داد که متن “باشگاه مورد علاقه خود را بیابید و عضو شوید” نرخ تبدیل 213 درصد بالاتر از “دریافت عضویت” گرفت.

- یک احساس فوریت ایجاد کنید، این احساس یک راه خوب برای تشویق بازدیدکنندگان به اقدام فوری است. از واژه‌های حساس زمان استفاده کنید مانند درحال حاضر و یا امروز این کلمات منجر به نرخ تبدیل بالاتری می‌شوند.

یکی از راه‌های ساده برای تعیین این‌که آیا فراخوان‌های شما مناسب است یا نه، این است که از دوستان و یا خودتان بپرسید که اگر با چنین فراخوان‌هایی مواجه شوند عکس‌العمل آن‌ها چه خواهد بود؟ حتی اگر خیلی کم احتمال دهید که مناسب نیست سعی کنید با تست A/B آزمایش را انجام دهید و گزینه‌های دیگری را هم امتحان کنید.

 

3) عناصر پشتیبان را به دقت انتخاب کنید.

در نهایت آگاه باشید که استفاده از تصاویر و سایر عناصر پشتیبان نرخ تبدیل‌ها را تقویت خواهد کرد، اما آن‌ها باید به دقت انتخاب شوند. به عنوان مثال:

استفاده از توصیفات، بررسی‌های موردی و موارد مشابه اجتماعی در کنار فراخوان به عمل ها نرخ تبدیل را حدود 68.7 درصد افزایش می‌دهند.

از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید و از تصاویر غیرضروری و عناصر نامناسب دیگر اجتناب کنید.

متاسفانه ربط و ارزش هر عنصر پشتیبان می‌تواند در وب‌سایت‌های منحصربه‌فرد براساس صنعت و مخاطبان متفاوت باشد. تنها راه برای تعیین این‌که کدام ترکیب از عناصر برای شما بهترین کارکرد را خواهد داشت انجام آزمایشات گسترده است که موثرترین فراخوان‌ها را برای سایت شما تعیین می‌کند.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر