تبلیغات
بازار یابی اینترنتی - عشقی که تعطیل نیست، روندی جدید در بازایابی سریال های خانگی

عشقی که تعطیل نیست، روندی جدید در بازایابی سریال های خانگی

تاریخ:سه شنبه 16 دی 1393-10:18 ب.ظ

معمولا وقتی تکنولوژی‌های جدید وارد هر جامعه‌ای می‌شوند بر اساس نوع تکنولوژی، گروهی از افراد جامعه درزمینهٔ استفاده از آن تکنولوژی پیش‌گام می‌شوند و پس از آن‌ها، کم‌کم استفاده از این تکنولوژی‌ها به میان گروه‌های دیگر نیز راه می‌یابد و پس از مدتی آن تکنولوژی به پدیده‌ای عادی و همگانی تبدیل می‌شود و نوبت به تکنولوژی‌های نوظهور دیگر می‌رسد تا گروهی دیگر پیشگام استفاده از آن شوند.

شبکه‌ اجتماعی را اگر تکنولوژی بنامیم چیزی بود که به‌واسطه ذات آن، گروه‌های مرتبط با حوزه IT پیش‌قدم استفاده از آن شدند و کم‌کم دانشجویان و سپس طبقه دانش‌آموز و … نیز با آن آشنا شدند، پس‌ازآن کسب‌وکارهای کوچک که بیشتر به دنبال تبلیغ و فروش محصولات خاصی بودند وارد این حوزه شدند و اکنون این نوع کسب‌وکارها در اوج فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی هستند.

ولی کسب‌وکارهای بزرگ در ایران کمتر وارد شبکه‌های اجتماعی شده‌اند و من شخصا فقط بانک سامان را به‌عنوان یک کسب‌وکار بزرگ سراغ دارم که فعالیت حرفه‌ای را در اینستاگرام دنبال می‌کند.

در این میان پدیده‌های جدیدی در حال شکل‌گیری است که خبر از نفوذ تفکر بازاریابی نوین در بین اهالی فرهنگ و هنر دارد. شاید برای شما هم جالب باشد که یک سریال خانگی کمپین اصلی تبلیغاتی خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام تدارک دیده و حتی در بیلبوردهای تبلیغات محیطی خودش از هشتگ اینستاگرام را گنجانده است.

“عشق تعطیل نیست” نام سریال جدیدی است از بیژن بیرنگ کارگردان نام آشنایی که گروهی از بازیگران ستاره را در یک سریال دورهم جمع کرده و قرار است در حدود 26 قسمت آماده پخش شود و تیم بازاریابی این سریال با تدبیری حرفه‌ای قبل از پخش این سریال در شبکه نمایش خانگی  کمپین آنلاین و محیطی خود را شروع کرده و این دو کمپین را به هم متصل کرده است و ظاهرا با بهره گیری از صفحه اینستاگرام شاهگوش و تغییر نام آن به اسم سریال عشق تعطیل نیست مخاطبان بیشتری را را جذب کرده است.
عشق تعطیل نیست


10852722_1528437144073896_612802253_n

10848284_740648559355587_1604866040_n

شناخت صحیح از فضای شبکه اجتماعی اینستاگرام، استفاده از رویدادهای تحت روندی مانند مرگ مرتضی پاشایی و استفاده از تیزرهای کوتاه چندثانیه‌ای از پشت‌صحنه سریال توانسته موفقیت  نسبی خوبی برای این کمپین به همراه داشته باشد.

باوجوداینکه یک سریال محصولی است که کیفیت خود سریال عامل اصلی تعیین‌کننده در میزان فروش آن است ولی تلاش‌هایی این‌چنین در آماده‌سازی بازار و ذهن مخاطب قبل از پخش نهایی می‌تواند تأثیر  کوچک ولی مهمی در فروش داشته باشد.

به‌هرحال حضور یک سریال در محیط آنلاین و استفاده از تبلیغات آنلاین، فال نیکی است برای آشتی کسب‌وکارهای مختلف ایرانی با پدیده‌ها و تکنولوژی‌های جدید ارتباطی.

برای پیدا کردن صفحه این سریال در اینستاگرام می‌توانید عبارت Eshgh_tatil_nist را جست‌وجو کنید و  نظر خودتان را برایمان بنویسید. آیا قبلا این کمپین را دیده بودید؟ به نظر شما کمپین موفقی است یا آن را ضعیف می‌بینید؟

http://www.ibazaryabi.com/




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر