تبلیغات
بازار یابی اینترنتی - ایجاد رابطه‌ی احساسی با مشتریان و مثال‌هایی از برندهای موفق در این زمینه

ایجاد رابطه‌ی احساسی با مشتریان و مثال‌هایی از برندهای موفق در این زمینه

تاریخ:سه شنبه 16 دی 1393-11:13 ب.ظ

در موضوع خدمات به مشتریان همواره شنیده‌ایم که هدف تسخیر قلب مشتریان است نه فقط منطق آن‌ها، یا به عبارت دیگر فراتر از انجام معاملات با مشتریان ایجاد یک رابطه‌ی احساسی با آن‌ها است…به گفته‌ی سازمان گالوپ مشتریان عاطفی سه برابر بیشتر از بقیه مشتریان امکان دارد که به توصیه‌ی یک شرکت، خدمات و محصولات آن‌ها اعتماد کنند و به احتمال زیاد، دوباره از آن شرکت خرید خواهند کرد.

امروزه مشتریان صرفا نگران برآورده شدن نیازهای اساسی خود نیستند، آن‌ها می‌خواهند یک ارتباط عاطفی با برندی که از آن خرید می‌کنند داشته باشند. آن‌ها می‌خواهند با به خاطر سپردن چیزی باارزش زندگی خود را بهتر کنند، لذا به همین دلیل شما نیاز دارید که برای رفع نیازهای مشتریان خود علاوه بر منطق، احساس را نیز در نظر بگیرید. شما باید تجربه‌ای به یاد ماندنی و ماندگار برای آن‌ها ایجاد کنید.

به عنوان مثال فروشگاه اپل به مشتریانش اجازه‌ی کارهایی را می‌دهد که هیچ کس انتظارش را ندارد، مانند ضبط یک فیلم از خودشان در وسط فروشگاه، آوردن سگ و گربه به فروشگاه و ده‌ها سرگرمی دیگر. مشتریان آن‌ها با حضور در فروشگاه احساس نمی‌کنند که آن‌جا فقط جایی برای خرید است، آن‌ها احساس می‌کنند وارد یک مکان سرگرم‌کننده شده‌اندو این جا محلی است که مردم می‌خواهند بارها و بارها در آن حضور پیدا کنند!

رون جانسون یکی از مدیران سابق اپل می‌گوید: اپل روی فروش تمرکز نکرده است آن‌ها روی خدمات بهتر به مشتری و ساخت زندگی بهتر متمرکز شده‌اند.

 

apple-starbucks

 

کارکنان اپل تعداد عظیمی از طرفداران این برند هستند و آن‌ها در مورد مزایای محصولات تجربه‌ی خودشان صحبت می‌کنند، آن‌ها به جای صحبت کردن در مورد پارامترهای محصول، به راحتی نشان می‌دهند که چگونه یک محصول می‌تواند زندگی آن‌ها را بهبود ببخشد. آن‌ها هیچ چیزی به فروش نمی‌رسانند، فقط می‌خواهند زمانی که مشتری فروشگاه را ترک می‌کند احساس بهتری داشته باشد.

ایجاد یک ارتباط عاطفی مانند این یک مکمل برای محصولات و برندهای بزرگ است. هر زمان که اپل یک محصول جدید تولید می‌کند هر یک از مشتریانش یکی از این محصول را دارند بدون آن‌که به قیمت آن توجه کنند. در آن لحظه مشتریان با قلب‌شان تصمیم می‌گیرند و این در نتیجه‌ی ارتباط عاطفی با برند مذکور است.

یک محصول خوب می‌تواند واقعا موفق شود، اگر مردم یک احساس عاطفی با آن داشته باشند. اگر به صورت دقیق‌تر به صنعت خودرو نگاه کنید متوجه خواهید شد که همه‌ی تولیدکننده‌ها به ویژگی‌هایی مثل سرعت، کارایی، قابلیت اطمینان و ایمنی اشاره می‌کنند، همه‌ی آن‌ها تصویر خودشان را با فروش تجارب مختلف و اشاره به نیازهای خاص مردم ایجاد می‌کنند.

ولوو همیشه روی ایمنی تمرکز می‌کند. نگرانی در مورد ایمنی می‌تواند وسیله‌ای برای تبلیغ باشد، چرا که آن با احساسات قوی همراه است به ویژه هنگامی که ایمنی پدر و مادر مدنظر باشد.

به همین دلیل ولوو با لگو برای جذب کودکان به رانندگی همکاری کرده است و وانمود می‌کنند که ولوو همان تکه‌های لگو در اندازه‌های بزرگ است. کودکان در این‌جا اهمیت کمربند ایمنی و رعایت قوانین رانندگی را یاد می‌گیرند. این یک همکاری بین دو برند خانواده محور است و یک راه عالی برای ارتقا ایمنی در اطراف کودکان می‌باشد.

 

volvo-driving-school

آن‌ها با این آموزش‌ها به مشتریان می‌فهمانند که امنیت آن‌ها چقدر برای این برند مهم است. آن‌ها از نوآوری ولوو در ایمنی خودرو آگاه هستند و می‌دانند که اگر آن‌ها اتومبیل ولوو داشته باشند شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند. بنابراین افرادی که ولوو می‌رانند معمولا احساس امنیت بیشتری می‌کنند.

لحظه‌ای که ارتباط با ولوو به دلیل ایمنی است همان زمانی است که احساسات درگیر شده‌اند که منجر به تصمیم خرید می‌شود. نهایتا این که این نوع از داستان‌ها پشت برندها بسیار خوب است، چرا که مشتریان بیشتر در مورد محصول صحبت می‌کنند و آن را به بقیه توصیه می‌کنند و در نهایت منجر به فروش بیشتر محصولات برندها خواهد شد.

داستان‌های اجتماعی و پیشنهادات در صنایع دیگر نیز بسیار خوب کار می‌کند. رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها هم‌چنین به شدت روی بازاریابی دهان به دهان تکیه می‌کنند. بازاریابی دهان به دهان در نتیجه‌ی خدمات خوب به مشتریان ایجاد می‌شود.

 

برای تسخیر قلب مشتریان خود شما نیاز دارید به انجام کارهایی هستید که از لحاظ احساسی با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده باشید. به جای یافتن راهی برای این که چیزی را به کسی بفروشید، روی این تمرکز کنید که مشتریان در مورد محصولات شما چه احساسی دارند؟ اگر شما قادر به مدیریت چنین چیزی باشید و ارتباط احساسی خوبی برقرار کنید، شما احتمالا قادر خواهید بود تا یک مشتری را مادام‌العمر به دست آورید.

آیا شما اهمیت رابطه‌ی عاطفی با مشتریان را درک کرده‌اید؟ چقدر مشتری و ایجاد خدمات بهتر برای آن‌ها برای شما اهمیت دارد؟ آیا داستانی پشت برند خود دارید؟ تجربیات خود و نظراتتان را با خوانندگان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

 http://www.ibazaryabi.com/




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
free imvu credits
چهارشنبه 16 اسفند 1396 12:04 ق.ظ
هی، تو کار شگفت انگیزی انجام دادی من قطعا آن را digg و شخصا به من پیشنهاد می کنم
دوستان. من مطمئن هستم که از این وبسایت بهره مند خواهند شد.
chaturbate hack tool
دوشنبه 14 اسفند 1396 10:24 ب.ظ
سلام! آیا می دانید اگر هر پلاگین برای محافظت در مقابل هکرها ایجاد کند؟
من در مورد از دست دادن همه چیزهایی که سخت کار کرده ام پرهیاهو هستم
بر. هر گونه پیشنهاد؟
jocuri mario
پنجشنبه 10 اسفند 1396 09:29 ب.ظ
مقاله منحصر به فرد، کاملا چیزی است که من دنبال آن بودم.
hotel transylvania 2 hack
جمعه 4 اسفند 1396 07:01 ب.ظ
هی اونجا! من می دانم که این موضوع تا حدودی موضوع است، اما من می دانستم که آیا می دانستید کجا می توانم یک کپچا را پیدا کنم
پلاگین برای فرم نظر من؟ من از همان پلت فرم وبلاگ استفاده می کنم
شما و من مشکل پیدا کردن یکی از آنها؟ خیلی ممنون!
طراحی سایت مشهد
جمعه 8 دی 1396 04:46 ب.ظ
ممنون خیلی خوب بود
گوگل ادوردز
دوشنبه 27 آذر 1396 06:00 ق.ظ
ممنون اطلاعات خوبی بود
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر