تبلیغات
بازار یابی اینترنتی - بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی

تاریخ:دوشنبه 17 آذر 1393-05:13 ب.ظ

بازاریابی موبایلی

Mobile-Advertising

 

تعداد کاربران تلفن همراه در جهان از مرز 5 میلیارد نفر گذشته است، یعنی حدود سه‌چهارم مردم دنیا از این دستگاه کوچک استفاده می‌کنند. ارتباطات از طریق موبایل باعث آسانی در امر برقراری ارتباط افراد در هر زمان و مکانی می شود.

تلفن همراه دیگر فقط وسیله‌ای برای مکالمه نیست، بلکه دستگاهی برای انجام انواع کارها و فعالیت‌ها مانند بازی‌کردن، آگاهی از وضعیت آب و هوا، یافتن مسیر راه‌ها، دسترسی به رسانه‌های اجتماعی، شنیدن موسیقی، دیدن فیلم و همینطور خواندن اخبار است.امروزه بسیاری از تلفن‌های همراه امکان اتصال به اینترنت را دارند و استفاده از اینترنت همراه نیز روز به روز گسترده‌تر می‌شود.


صفحه موبایل سومین صفحه نمایش جهان است. اولین صفحه‌ای که چشم‌ها را به خود خیره کرد تلویزیون بود. تبلیغات تلویزیونی تا مدت‌ها یکی از اثربخش‌ترین روش‌های دسترسی به مخاطبان بود. البته این امکان فقط در اختیار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند قرار داشت و بزرگترین مشکل این  نوع تبلیغ یک‌طرفه بودن آن بود.تبلیغاتی که  پخش می‌شد و مخاطب نمی‌توانست به‌راحتی نظرش را درباره آن محصول اعلام کند.

صفحه دومی که توجه‌ها را به خود جلب کرد، صفحه مانیتور کامپیوترهای شخصی بود. با توسعه اینترنت این صفحه بسیار جذاب‌تر و پرمخاطب‌تر شد. بسیاری از بازاریابان باهوش بلافاصله شروع به استفاده از این صفحه برای انتقال پیام‌های خود کردند. تبلیغات در این صفحه بسیار ارزانتر از تلویزیون بود و تأثیرات آن نیز بسیار سریع‌تر مشخص می‌شد. البته همه از اینترنت استفاده نمی‌کنند، پس بازارهدف به کاربران اینترنت محدود می‌شد.

سومین صفحه‌ای که توجه‌ها را به خود معطوف کرده است صفحه تلفن همراه است.حال تلفن‌های همراه با صفحه‌های باکیفیتشان می‌توانند میلیون‌ها رنگ را با وضوحی بسیار بالا به‌نمایش بگذارند و دیگر نگاه کردن به این صفحه، خسته‌کننده و تکراری نیست. این فرصت بی‌نظیر توجه شرکت‌های بزرگ را به‌خود جلب کرده است و نسل جدیدی از بازاریابی با نام بازاریابی موبایلی آغاز شده است.

البته بسیاری از مردم بازاریابی با موبایل را با ارسال پیامک تبلیغاتی یکسان می‌دانند، ولی باید بدانید که بازاریابی با موبایل مفهوم بسیار گسترده‌ تری است که شرکت‌های پیشتاز بر آن کار می‌کنند.

یکی از روشهای تبلیغاتی به وسیله ی موبایل پیامک های تبلیغاتی می باشد.تبلیغات از طریق موبایل عبارت است از توزیع پیام های تبلیغاتی از طریق گوشی های جامعه هدف به شکل های موسیقی،تصویری،متنی یا صوتی برای دستیابی به اهداف تبلیغ کنندگان و گردآوری عکس العمل مصرف کنندگان.

یا اینکه  بازی جدیدی برای موبایل ارائه می‌کنند که امکان اتصال به اینترنت را دارد و به‌صورتی محسوس یا نامحسوس تبلیغات و اخبار آن شرکت در حین بازی به مخاطب منتقل می‌شود.

چرا از موبایل برای بازاریابی استفاده کنیم؟

موبایل وسیله‌ای شخصی است: مردم اغلب به‌طور اشتراکی از تلویزیون و کامپیوتر استفاده می‌کنند،‌ اما به‌ندرت موبایلشان را با شخص دیگری به اشتراک می‌گذارند.

امکان ارتباط با چند روش وجود دارد: گوشی‌های موبایل امکان ارتباط با صدا یا متن را ممکن می‌کنند. علاوه بر آن، می‌توانید ویدئوها و تصاویری ایجاد کنید، ارسال کرده یا دریافت کنید و همچنین صدا ضبط کنید یا حتی کاغذی را اسکن کنید.

موبایل رسانه‌ای سیار است و همیشه به مخاطب دسترسی دارید: کامپیوترهای شخصی و تلویزیون برای دسترسی به افراد درحال حرکت مناسب نیستند. دسترسی به محتوی، درحال حرکت، نکته مهم تکنولوژی موبایل است. شاید فردی در تعطیلات است، درحال سفر است یا در خانه است. شما نمی‌توانید در لحظه دلخواه پیامتان را از طریق کامپیوتر یا تلویزیون منتقل کنید ولی معمولا این‌کار از طریق تلفن همراه امکان‌پذیر است.

امکان اقدام فوری وجود دارد: معمولا مخاطب می‌تواند به‌سرعت پیام شما را دریافت کند و امکان اقدام سریع نیز وجود دارد. شخص می‌تواند با دیدن یک پیام بلافاصله وارد وب سایت شما شود و اقدامی انجام دهد.

اکنون راه های ایجاد بازاریابی موبایلی را به شما معرفی خواهیم کرد:

94-of-Top-U.S

وب سایت های سازگار با موبایل: برخی از سایت ها بر روی گوشی ها قابل اجراست به این منظور که از طریق نرم افزارهای موبایل نسخه ی موبایلی آن بر روی گوشی ها قابل اجراست. پس شما نیز می توانید بنر یا لوگوی خود را روی این سایت ها قرار دهید.

جدیدترین روش بازاریابی با موبایل که مورد استقبال فراوانی قرار گرفته، ارائه برنامه‌های کاربردی مخصوص تلفن همراه است که درواقع نسخه‌ای بسیار زیبا و متفاوت از اطلاعات سایت است. در تلفن‌های همراه معمولا مراجعه به اینترنت کمی سخت‌تر از کامپیوتر است. فرض کنید هربار آدرس سایتی را وارد کنید و سپس نام کاربری و رمزعبور را برای ورود به سایت و مشاهده ایمیل‌ها تایپ کنید. اینکار تمایل چک کردن ایمیل را کمتر می‌کند. جایگزین اینکار که توسط شرکت‌هایی مانند یاهو و گوگل استفاده می‌شود، نوشتن برنامه‌ای خاص برای مشاهده ایمیل است. کافی است این برنامه یکبار بر گوشی نصب شود و تنظیمات لازم وارد شود. پس از آن به‌راحتی با یک کلیک می‌توان در محیط زیبای برنامه که مخصوص تلفن همراه طراحی شده ایمیل‌ها را مشاهده کرد. در این برنامه‌ها می‌توان اخبار، تبلیغات جدید و … را هم نمایش داد. کافی است برنامه شرکت شما توسط کاربر موردنظر بر گوشی نصب شود. پس از آن شما یک فضای کوچک تبلیغاتی بر تلفن همراه مخاطب دارید که هرگاه بخواهید می‌توانید از آن استفاده کنید.

امروزه سیستم عامل اندروید که گوگل از بزرگترین پشتیبانان آن است رشد سریع‌تری نسبت به دیگر سیستم‌ها دارد. این سیستم‌عامل کاملا رایگان است و بسیاری از سازندگان تلفن همراه ترغیب می‌شوند از این سیستم‌عامل در گوشی‌های جدید خود استفاده کنند.

می‌توانید برنامه‌نویسی بیابید که با سیستم عامل اندروید آشنا باشد و از او بخواهید نرم‌افزار ساده و کوچکی بنویسد که هرگاه فردی آنرا بر گوشی خود نصب کرد بتواند آخرین اخبار، فروش‌های ویژه و مقالات سایت شما را ببیند. بهترین رویکرد آن است که آن برنامه به وب‌سایت شما متصل شود و مطالب بخش خاصی از وب‌سایت را با ظاهر و چیدمانی متفاوت و مناسب تلفن‌همراه، برگوشی نمایش دهد. البته این برنامه نباید صرفا تبلیغاتی باشد بلکه اطلاعات مفید و باارزشی به مخاطب منتقل کند.

جست و جو بر روی موبایل: تبلیغات کلیکی بر روی موبایل بسیار اندک و کم انجام می شود و اگر بتوانید از اولین افرادی باشید که این سرویس را راه اندازی می کنند می توانید از رقیبان خود بسیار جلو باشید.

جست و جو بر اساس منطقه: این مارکتینگ کمی تخصصی و مشخص تر خواهد بود. براساس این تکنیک کاربران از طریق GPS  ردیابی می شوند و بر اساس موقعیت فعلی آنها پیامک های تبلیغاتی ارسال می شود که بیشتر مناسب مراکز خرید و رستوران ها و کافی شاپ هاست.

نرم افزارهای موبایل: از بهترین راه ها برای داشتن ارتباط موثر با مشتریان است. همچنین بهترین روش برای تبلیغ کردن محصول یا خدمات است.

بازی های موبایل: اینکه  بازی جدیدی برای موبایل ارائه می‌کنند که امکان اتصال به اینترنت را دارد و به‌صورتی محسوس یا نامحسوس تبلیغات و اخبار آن شرکت در حین بازی به مخاطب منتقل می‌شود.مانند مورد قبلی را هی برای ارتباط با مشتریان یا تبلیغات است.

MMS: هر فایلی که شامل ویدیو، عکس یا هرگونه فایل ویدیویی باشد.از طریق این روش می توانید تبلیغات بنری یا عکسی خود را داشته باشید.

SMS: این نوع بازاریابی که از نوع فراگیر تر است می تواند راهی آسان برای تبلیغات باشد.

برگرفته از سایت http://learning5040.ir/




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر